T-minus 138 days - De examencommissie

9 maart 2016 - Maasdijk, Nederland

Hallo iedereen,

Het begint nu aardig dichtbij te komen! Volgens de planning zal ik de laatste week van juli voor acht maanden vertrekken om een onderzoeksproject uit te voeren bij Regeneron Pharmaceuticals Inc. in Tarrytown, New York. Ik zeg "planning" omdat nog niet alles geregeld is. Om een buitenlandstage te regelen moet je vooral veel documenten invullen. Omdat ik zelf heb ervaren dat het vrij onduidelijk kan zijn welke stappen je moet ondernemen, zal ik in de komende reisverhalen aandacht besteden aan mijn voorbereidingen. En misschien ook wel aan wat er allemaal fout kan gaan!

Stap 1 is absoluut het vinden van een stageplek en het verkrijgen van toestemming voor je stage van je opleiding. Het Amerikaanse consulaat en subsidieverleners zullen nooit een beurs of visum toekennen, als je eigen instituut jouw project nog niet heeft goedgekeurd.

Ik heb mijn stageplek in de Verenigde Staten gevonden via een onderzoeksgroep in het LUMC waar ik eerder stage bij heb gelopen. Als het mogelijk is om je eerder opgedane contacten in te zetten om een stage in het buitenland te regelen, dan raad ik dat zeker aan. Je hebt dan namelijk een contactpersoon in Nederland die je kan helpen bij eventuele problemen, de buitenlandse onderzoeksgroep zal je eerder aannemen met een goede referentie en de examencommissie zal eerder geneigd zijn om je project goedkeuring te verlenen.

Succes!

Regeneron Pharmaceuticals Inc.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade